Tuesday, November 6, 2007

Debunking Superfoods Beverages


Since we have talked about the latest Superfoods fad in our processed foods, Snapple, a subsidiary of Cadbury Scheppes -one of the largest producers of soft drinks in America- has put out 2 press releases addressing this very fad in just a week.
The first one announces: Snapple Squeezes Tropical Flavors and 'Good For You' Benefits into New Line of Super Premium Juice Drinks.. Today, we got a new Snapple launch: Snapple's New Antioxidant Water and LYTeWater Take Hydration to the Next Level.

Well, let us get deeper in this new buzz, starting with the Snapple Super Premium Juice Drinks. We checked Snapple's website, and picked the new Peach Mangosteen (a superfruit)Juice Drink. The webpage for this product starts with the claim that it helps support your immune system. Ahem. OK, what does the ingredient list say then? (the only objective piece of information)

Ingredients:
Filtered water, sugar, juice concentrates (pear, carrot, mangosteen), natural flavors, citric acid, vitamin C, vitamin A palmitat, vitamin E acetate, acacia gum.

So #1 ingredient is water; followed by...sugar, then juice concentrates (which really means more sugars, and one of the worst ones in high concentrations: fructose). Wait let's stop here: So the Mangosteen part of this superfruit drink is really present only in a processed form in this beverage..Uh oh, that is why Snapple has to actually add artificial vitamins in order to be able to boast the immunity-boosting claim!

Looking at the nutrition facts now: So one bottle of this drink means you really get 36g sugars (i.e more than 7 tsp sugars), which is close to the total daily recommended value of added sugars of 40g.

Up to you to decide if this is going to be the only sweet treat of your day...

If we deconstruct the same way Snapple brand new superfruit enhanced waters, such as Antioxidant Water Grape Pomegranate - Defy, we will still find water#1, sugar#2, and some type of processed juice thereafter. You will get 32.5g sugars per bottle (6.5 tsp)..Definitively not a guilt-free thirst-quencher!

FYI, Vitamin Water has the exact same "nutrition" profile, and the stuff is allowed in our schools...

1 comment:

Anonymous said...

Všimol som si v mnohých hoci nie všetci môžu mať zachytil zmysel niektorých správ v podobe poštou alebo nálady, ktoré sa zdajú byť trochu času na Facebooku. To je čisto komerčná prevádzka v detinate viralizzare (používať termín drahý marketing)? Pravdepodobne je to marketingových operácií Family G, ktoré hrajú kľúčovú úlohu z najpopulárnejších sociálnych sietí na svete: zvedavosť.

Skutočnosť, alebo prevádzku on-line marketingu? V prípade posledne, pretože sme presvedčení, po určitú dobu, je logické, že funguje len čiastočne. FamilyG Ťažké narušenia a jasné, že Facebook má v posledných mesiacoch, od sociálnych sietí navrhnutý tak, aby každý mohol mať stránke venovanej svoje kontakty, prezentácie nesporné, že reláciu o Family G ich život bez omeškania, do víru reality hoden klasickej show, iste contribusice tak, že niektoré operácie trvať dlhšie ako iní pešo.

Family G je len to, že je on-line komunikáciu aj mlčania, momenty konfrontácia zaujímavý príspevok čítať, pretože oni môžu skutočne obohatiť a ochudobniť nás. Na dosiahnutie tohto cieľa vznešené, Family G sme mysleli na nejakú dobu blog, teraz blízko k zabudnutia a zabudnutia, ale vydláždil cestu pre obsah ako menej atraktívne.

Ale teraz sa zdá všetko podriadiť sa dominantné myšlienka Family G, čo nie je vždy, ak vôbec sa oženil nejpravdivější princípy on-line FamilyG komunikácie, ktorej cieľom je priniesť otázky týkajúce sa aktuálneho diania, svet je spoločensko-politickej, zábava siete, trendy v sieti. A ďalej uvažovať o možnostiach z marketingu cez Facebook, čo považujeme za veľmi málo, dostanete video s nejakou cennou.